Tea Party Θρηνούντων

Linda Jacobus, Morning Tea
Τα τηλεοπτικά κανάλια στρίμωξαν την είδηση ενός θανάτου, που φαίνεται να είναι αποτέλεσμα κριτικής, μεταξύ εκπομπών κριτικής στιλιστικών επιλογών επωνύμων. Φορτωμένο το πρόγραμμα με εκκεντρικά φορέματα και αποκαλυπτικά μπλουζάκια. «Ας αλλάξουμε θέμα.» Ας αλλάξουμε ρούχα. Κάτι πιο ελαφρύ, ίσως; Κάτι μας κάνει στο μάτι, βρε παιδί μου, πολλά τα μοτίβα, μας έπιασε δυσφορία.

Τα κοινωνικά δίκτυα έγιναν λάκκος. Οι δημοσιεύσεις, σαν από κόλπο ταχυδακτυλουργού, μεταμορφώθηκαν με μιας σε λουλούδια και συνόδευσαν το χώμα στην ταφή. Τραγούδι αφιερωμένο, θρήνος κοινοποιημένος, ενός λεπτού σιγή – σταθείτε! Εγώ, γιατί τη βγάζω μεγαλύτερη; Σαν να διαρκεί αιώνες αυτή η σιγή, αυτή η σιωπή – όχι; Ενδεχομένως κάτι δεν πάει καλά με το ρολόι μου – συγχωρήστε με.

Τα απογευματινά τηλεφωνήματα βάρυναν μια στάλα: «Ναι, μάτια μου, το άκουσα. Αχ! Έχει μαυρίσει η ψυχή μου απ’ το πρωί… Είκοσι χρονών παλικάρι. Τους γονείς του σκέφτομαι εγώ – κανείς δεν ξέρει τι περνάνε τώρα. Μην μου τα θυμίζεις κι εσύ. Να σου πω, με την κόρη σου πως τα πας; Ακόμα τα ίδια σου λέει, ε; Μην σκας – φάση είναι, θα περάσει.» Πιθανότατα η στάλα που βάρυνε τα τηλεφωνήματα, να ήταν στάλα στο τσάι τους, από υγρό εκχύλισμα στέβια - μην χοντρύνουμε κιόλας.

«Εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα να υπάρχει, αλλά όχι να υπάρχει δίπλα μου, δίπλα στο παιδί μου.» Άνθρωπε, δεν είχε ανάγκη την άδειά σου για να υπάρξει. Μην περιμένεις να πεθάνει για να τον κάνεις ήρωα. Μην περιφέρεις τη συμφορά του σαν λάφυρο. Βέβαια, εγώ δεν έχω κανένα πρόβλημα που τώρα παίρνεις θέση, αλλά αύριο μην βρεθείς το ίδιο παθιασμένα απέναντί μου με τον δείκτη σου απλωμένο. Γιατί, άνθρωπε, μ’ έχεις πια μάθει να κουβαλώ μέσα μου ένα μαχαίρι πιο κοφτερό απ’ το δικό σου. Κι ακόμα το ακονίζεις.

4 σχόλια:

  1. Γλυκιά διαφήμιση και ο θάνατος!..

    Ειρήνη Πολυδωροπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η υποκρισία των ημερών είναι ολοφάνερη, ξεκινώντας από τα αθώα απογευματινά τηλεφωνήματα, φτάνοντας στα ειδησεογραφικά δελτία μεγάλων καναλιών, όπως άλλωστε συμβαίνει ανέκαθεν με παρόμοια περιστατικά. Κι αυτό διότι αν όλοι όσοι έγιναν ξαφνικά θερμοί υποστηρικτές του Βαγγέλη και πολέμιοι των μορφών βίας, ακολουθούσαν την ίδια τακτική και στην καθημερινότητά τους έμπρακτα, ο κόσμος θα είχε αλλάξει σελίδα μέσα σε μία μέρα. Εγώ αυτό δεν το βλέπω. Και θεωρώ επικίνδυνο που ρατσιστές, οπισθοδρομικοί, κομπλεξικοί άνθρωποι θέλουν να περνιούνται για ανοιχτόμυαλοι.

      Διαγραφή
  2. Με τη βεβαιότητα ότι "Αυτός ο κόσμος δεν θ´ αλλάξει ποτέ. Καληνύχτα, καλό μου παιδί!" Σ´ ευχαριστούμε που έγινες αφορμή να βγάλουμε για λιγο την ανθρωπιά μας, πριν να πάρει και πάλι μεγαλόπρεπο το τέρας τη θέση του στην ψυχή μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "...Συμφορές που, όσο η φύση του ανθρώπου μένει η ίδια, έτσι συμβαίνουν και θα συμβαίνουν πάντα, άλλοτε πιο άγρια κι άλλοτε πιο ήπια..." που λέει και ο Θουκυδίδης. Ίσως αλλάξει, από κάποιο λάθος, η φύση του ανθρώπου. Όπως, από κάποιο λάθος, υπήρξε εξαρχής. Ως τότε, όμως, ο Κεμάλ θα μας συνοδεύει σε κάθε περίπατο.

      Διαγραφή

εγγραφή στο blog

© Giannis Vassilopoulos. Από το Blogger.